onsdag, augusti 16, 2006

På plats i Atlanta

Så var man framme då. Har inte haft tillgång till internet, så det är därför jag inte postat något förrän nu. Åkte väldigt tidigt i måndags morse, och det har hänt en hel del och varit många nya intryck. Ska försöka sammanfatta dem ändå.
Hade på ett sätt en av de bästa men samtidigt en av de allra värsta helgerna i mitt liv. Klockan 03.30 på måndagen ringde väckaren och sen proppade vi SAABen full med väskor. Det mesta var mitt, för Anders hade nästan ingenting med sig. Planet skulle gå kl 06.20, så vi åkte från Enköping vid 04.15. Då blev vi verkligen sena och fick specialbehandlas för att hinna i tid. Efter alla oroligheter i London hade vi förberett oss på massa bekymmer på resan, men det flöt på riktigt bra. Behövde inte betala någon övervikt (trots att jag totalt hade säkert 60-70 kg), och alla kontroller gick smidigt. Alla väskor kom fram som de skulle också.
Checkade in på Internationella huset, och det var helt ok. Jag fick ett lite större rum, vilket Anders blev lite avundsjuk över (haha). Det fanns dock ingen sängutrustning så vi gick till IKEA och handlade (30 min promenad), och där var allt sig likt. De hade en avdelning där de sålde alla möjliga svenska varor (Kalles kaviar, ABBA sill, Löfbergs Lila, Ballerinakex, och en massa annat).
I dag har vi haft fullt upp med FASET ( Familiarization andAdaptation to the Surroundings and Environs of Tech). Där har vi fått en massa information om hur det går till att studera här, och vi har löst en massa praktiska detaljer. Vi har t.ex. registrerat oss till kurser. Det har tyvärr inte gått så bra för mig eftersom mer än hälften av de kurser jag tänkte läsa inte ges den här terminen. Har lyckats fixa 3 av 4 åtminstone, och imorgon då vi har en ledig dag ska jag försöka fixa den sista.
Som sagt, det är många nya intryck, och jag orkar nog inte skriva mer nu. Kommer nog mer imorgon. För er som undrat så lever jag iaf, och har kommit fram helskinnad.

Veckans låt:
Bob Dylan - I threw it all away

2 Comments:

Blogger Kjellin said...

Skönt att höra. Vi följer allt här

onsdag, 16 augusti, 2006  
Blogger Kjellin said...

http://www.youtube.com/watch?v=9fk0QRjmlBg

söndag, 20 augusti, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home