tisdag, augusti 22, 2006

Utflykt i bergen

Förra veckan så var vi som bor i Internationella huset (I-House) på en gemensam utflykt till bergen, och Amicalola State Park . Mycket trevligt att få lära känna alla (eller de flesta åtminstone) av de som bor i huset.
Vi hade inte så mycket aktiviteter inplanerade, vilket var rätt skönt. Vi hade några infomöten, såg lite på film (Mitt liv som hund, som var mycket uppskattad).

Vi spelade även lite kickball, som är som baseball förutom att man spelar med en fotboll och att man sparkar bollen istället för att slå med slagträ. Vi spelade internationella mot amerikaner. En på pappret mycket ojämn match, eftersom de växt upp med det här på samma sätt som vi med bränboll. Första matchen lyckades vi internationella vinna ändå, men den andra matchen blev vi tvungna att avbryta för att jag lyckades skjuta sönder bollen. Träffade en vass gren eller nåt...

Måste ändå berätta det märkligaste med resan. Vi åkte i två bilar och en buss, och jag åkte i bil med ena killen som är ansvarig för I-House, Vince. Efter några minuter märker jag att radioskvalet är på svenska. "Yes, It's Nänne Grånwäll. Do you like the melodifestivälen?". Det visar sig att Vince, som i övrigt är en riktigt skön kille, är sjukligt intressrad av melodifestivalen och Eurovision. På sin IPod har han alla bidrag genom tiderna i melodifestivalen, och en stor del av alla som tävlat i Eurovision. Han har sett dem live på internet de senaste åren, och har dem givetvis nedladde också så att han kan se dem om och om igen. Jag kan inte annat än skratta....

Veckans låt:
Lena Philipsson - Det gör ont