onsdag, augusti 23, 2006

Första skoldagarna

Så har jag avverkat de första två skoldagarna. Känns riktigt bra. Det var bara en kurs som inte var vad jag hade tänkt mig. Lyckades byta den nästan direkt, så jag kunde gå på en annan samma dag. Än så länge har de bara gått igenom vad kurserna ska handla om, så vi har inte gjort något egentligen. De kurser jag ska läsa är alltså:
  • Computer and Network Security
  • User Interface Software
  • Mobile Applications and Services with IMS (IP Multimedia Subsystem)
  • Network Management
Har fått mitt checkhäfte också (har ni hört?? känns lite 80-tal), så nu har jag kunnat betala min hyra och lite andra avgifter. Tur det, för annars hade de skickat hem mig. Saker och ting börjar med andra ord falla på plats.

Har träffat en ny kompis också. Leila som ska bo i min lägenhet i Lund gav mig numret till hennes kompis Kim som också flyttat till Atlanta nyligen. Jag ringde henne i lördags, så vi var på en bluesfestival och lyssnade på några lokala band. Vi hade trevligt, och hon är en bra tjej, så vi ska träffas mer fram över.