torsdag, augusti 31, 2006

Kylskåp och Steering Committee

Ikväll har vi varit på Transfer Social, som är en aktivitetskväll som ordnas för att utbytes- och transferstudenter (folk som bytt till GA Tech från andra skolor) ska lära känna lite nytt folk. Det var i skolans studentcenter, där det bjöds på fri pizza och snacks och gratis bowling, pingis, biljard och annat. Gick inte så bra i bowlingen (113,119 och 82), men det var fint med gratis mat och vi fick träffa lite folk.

Igår var jag och köpte ett kylskåp till mitt rum. De flesta amerikaner har ett, och vi får ju inte ha öl i allmänna kylskåpet eftersom inte alla är 21 (åldersgräns för alkohol i USA). Kan ju vara fint att ha vatten (kranvattnet går inte att dricka - smakar mer klor än i badhuset), lite frukost och kanske en nattmacka där också. Det var lite mindre än jag tänkt, men efter en del strul med skjuts (Fahad från Pakistan var snäll och körde mig) och ett antal samtal fram och tillbaka för att samordna vågade jag inte säga nej. Det kostade $50 och var knappt använt. Efter det åkte vi till en indisk restaurang med ett gäng på kanske 10 pers och åt något som jag inte vet vad det hette, och som var väldigt starkt.

I måndags hade vi möte med I-House, och där meddelades bland annat vilka som blivit uttagna till Internationella husets steering committee. Jag har ingen bra översättning på det, men kanske "verkställande utskott" eller nåt i den stilen? Jag blev i alla fall uttagen som musikansvarig. Den här kommittén (7 studenter av 48) är i alla fall tänkt att vara drivande i att hitta på och genomföra de aktiviteter som ordnas av I-House inom olika områden som film, mat, musik, föreläsningar, välgörenhet etc. Som jag berättat innan så måste man vara med på 8 olika aktiviteter för att få bo kvar (att vara med i kommittén räknas som en, vilket ger mig 2 nu). Jag har en del intressanta idéer vad det gäller musikdelen, som jag kan berätta om senare.

Hettan är kvar, och idag och igår kändes som de två varmaste dagarna hittills. Som tur var hittade vi äntligen ett ställe att sola på idag. På CRC (Campus Recreation Center), finns inte bara bassängerna som användes under OS 96, utan de har en "lekavdelning" med en stor vattenrutschkana (som den i Långsele ungefär) och andra bassänger också. Där finns även en dörr ut till ett område med solstolar, så man kan ligga och pressa och sen gå in och hoppa i vattnet. Kanske det blir en bränna trots allt då, trots att man suttit och svarat i telefon hela sommaren...