måndag, september 11, 2006

Indisk dans, salsaklubb och baseball...

Så är ännu en händelserik helg över. Det händer inte så mycket i veckorna, mer än att jag går på lektioner och tränar. Det är därför jag inte skrivit på ett tag. Var ju lite nere förra helgen, men det känns mycket bättre nu efter ett lite mer hoppfullt besked.

I fredags var vi på en Garba (osäker på stavningen), men det är en indisk dansfest. Det var flera hundra indier som kommit både från vår skola och några andra universitet runtomkring i Georgia. Det var en ganska märklig dans med pinnar som jag tyvärr inte hann få riktig kläm på innan vi skulle gå vidare. Det var Davesh från vår korridor som tog med oss, och han hade precis som de andra indierna typisk indisk klädsel i vackra tyger.

På lördagen hoppade jag över amerikanska fotbollen, men vi vann iaf med 38-6. Den här matchen var tydligen ännu tråkigare än den förra, eftersom hemmalaget var så överlägset. På kvällen var vi på La Loca Luna (den galna månen), som är en latinsk salsaklubb. Det var mycket trevligt! Vi var ett ganska stort gäng från I-House som gick. Det är väl ingen av er som känner mig som någon dansare, så jag hade lite svårt att hävda mig på dansgolvet bland alla latinos, men det var skoj ändå! Man får ju göra så gott man kan. Svettigt var det iaf. De hade ingen AC där (vilket de har precis överallt annars), men det var väl för att få den rätta sydamerikanska stämningen. Eller kanske för att sälja mer i baren.

Måste berätta en ganska rolig grej. På dansgolvet kommer det fram en tjej till oss och frågar: "Talär ni svenskä?". Det var Annie, som läst svenska på universitet och hade farföräldrar från Sverige. Jag fattade inte hur hon kunde veta att vi var svenskar, eftersom hon inte hört oss prata. Hade ingen aning om att det syntes så tydligt. Vi är ju tre blonda killar iofs. Hon ville att vi skulle träffas och öva lite svenska någon gång, så vi får väl se hur det blir med det.


På söndagen var det så dags att uppfylla en av mina pojkdrömmar. Vi var på en match i Major League Baseball. Atlanta Braves mötte Chicago Cubs och vann med 2-1. Som väntat gillade jag baseball mycket bättre än football, även om många amerikaner inte trodde att jag skulle göra det. Den här gången bjöd internationella kontoret alla utbytesstudenter, men biljetterna är billiga ($6) så jag ska definitivt gå igen. Tyvärr är sista matchen för säsongen redan den 1 oktober, och chanserna för slutspel ser ganska dystra ut. Jag får helt enkelt skynda mig.

Veckans låt:
Blind boys of Alabama - Give a man a home

1 Comments:

Blogger Nils Kjellin said...

Visst är det trevligt när folk skriver kommentarer, så fortsätt gärna med det. Man måste tyvärr registrera sig för att skriva kommentarer, men det är för att skydda sidan mot reklam och annan spam. Då får man ju se vilka som är de riktiga vännerna också... ;-)

måndag, 11 september, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home