måndag, september 18, 2006

Valvaka i I-House

Idag hölls valvaka i I-House. Vi följde sändningarna från SVT på storbild via internet (fantasktiskt hur tekniken går framåt). Till det bjöds köttbullar och potatis med lingon och gräddsås, och Löfbergs Lila med ballerina- och singoallakex. Det fanns även Daim och Ahlgrens bilar. Allt inhandlat igår på IKEA. Vi svenskar försökte förklara vad som skedde så gott det gick för alla icke-svensktalande. Är lite imponerad ändå att de orkade sitta så många timmar utan att förstå ett ord om vad som sas.

Jag väljer att inte kommentera resultatet på något annat sätt än att det bekymrar mig oerhört att Enköping gett ett mandat till Sverigedemokraterna. Hur är det möjligt? För er som undrar så röstade jag och mina svenska vänner via post härifrån, med speciella kuvert och papper som vi beställde i Sverige innan vi åkte. Henrik som inte beställt några papper röstade på konsultatet tror jag.

Jag gick inte på amerikanska fotbollen i lördags heller, men jag kan meddela att vi vann igen. Denna gången mot Troy.

Veckans låt:

Steve Earle - Christmas in Washington

2 Comments:

Blogger Johannes Höier Sörensen said...

Vi hade också en fin valvaka, fick många kanadensare med på noterna om svensk inrikespolitik. Fast för dom blev det mer än sporthändelse än politik. :-)

Ha det bra!

måndag, 18 september, 2006  
Blogger Nils Kjellin said...

Du har så rätt Johannes, tack för hjälpen med svenskan. Får väl skylla på att man bara pratar engelska nuförtiden. Hahaha. Men heter det inte EN sporthändelse? ;-)

måndag, 18 september, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home