måndag, december 11, 2006

2 down - 2 to go

Så var hälften av kurserna avklarade. Avslutade projektet i Network Management vid 03-tiden inatt och presenterade imorse 09.00. Inte mycket sömn, och mycket hårt jobb. Mest för att en av killarna i gruppen mer stjälpte än hjälpte. Ingen av de delarna han skulle tillföra fungerade, vilket innebar att jag fick göra om dem. Så kan det gå. Som K-Mag sa: Det är väl bra att få träning i sånt, för så fungerar det väl i verkliga livet också. Nu är det klart i alla fall, och presentationen blev bra.

Då återstår bara en tenta imorgon och ett projekt. Tentan behöver jag knappt skriva eftersom jag redan har 80% och 90% krävs för A. Det innebär att jag inte behöver ha mer än hälften rätt för att säkra betyget. Projektet ser lite värre ut, men eftersom vi inte kan få A i den kursen (Säkerhet) så är väl inte kraven lika höga heller.

Till er som har tentor i Sverige, Lycka till! Till er som inte går i skolan kan jag meddela att 90% (här kanske det inte är lika stor andel iofs) av tiden har vi det bättre än er, men just nu är vi inne i den tidsperiod då vi hellre jobbat.

Bara ett par dagars studier, sen ett par dagars fest, och sen får jag se er i Sverige igen!

Veckans låt:
Ozzy Osbourne - Mama I'm coming home