lördag, november 25, 2006

Svenskt besök - Dag 3, 4 och 5

I onsdags åkte grabbarna tillbaka til outleten och handlade medan jag var i skolan. Jag lyckades få klart läxan i tid, så jag hann hem och dra på mig kostymen innan det var dags att åka till Sun Dial där jag bokat bord kl 8. Där uppe på 72:a våningen (224 meter upp) intog vi roterandes (ett varv i timmen) en fantastisk middag med huvudrätt och efterrätt. Efter lite drygt två varv åkte vi ner för att ta en öl någonstans. Det enda som var öppet i närheten var Hooters =). De äldre herrarna gav upp efter en öl där, men jag och min bror åkte tillbaka upp i tornet och tog varsin whisky innan jag tog en taxi hem. På vägen hem mötte jag Devesh från korridoren som lurade med mig på poker, vilket gjorde att det blev ganska sent...

På torsdagen var det ju Thanksgiving. Det är en av de få högtiderna i det här landet då allt stänger. Vi ägnade dagen åt lite sightseeing med bilen. Knappade in grejer på navigatorn och körde runt. Vi lyckades hitta en öppen hamburgerrestaurang, och så var vi på Walmart. Till thanksgivingmiddag blev det hemlagat av Nils. Pastasås med bacon, men jag hade råkat köpa fel mejeriprodukt. Upptäckte för sent. Uffe åt med god aptit, men farsan och Johan som ätit Evas sås märkte ju att något var galet.

De äldre bröderna åkte hem, men vi yngre bröder letade efter någon öppen bar här i närheten av där jag bor. Det var ju tji. Inte ett enda ställe var öppet. Skam den som ger sig, så vi åkte downtown och hann upp i tornet igen en minut innan de stängde. Till slut hamnade vi på Hiltons hotellbar som var öppet. Blev en tidig kväll, för vi var rätt trötta båda. Jag efter poker halva natten och Johan av jetlag.

Lördagen inleddes med rundtur på CNN. I 55 minuter gick blev vi visade runt i huset. Det var ganska häftigt att se hur det går till bakom kulisserna. Efter det tänkte vi gå till CocaCola-museet, men kön dit var hur lång som helst. Vi fick lov att kapitulera. Istället köpte vi biljetter till kvällens basketmatch.

De här grabbarna är ju glada för shopping, så innan matchen tog vi en sväng till ett av varuhusen igen. Dagen efter thanksgiving ska tydligen vara en av de bästa shoppingdagarna, med de bästa reorna. Karl-Magnus och Rickard skulle åka till öppningsrusningen kl 05 imorse. Tyvärr var det lite dåligt med reor på det varuhuset vi åkte till, och jag får väl ta på mig ansvaret för det misstaget. Nåväl, det kan nog vara lite reor imorgon också.

På kvällen var det så dags för basket. Tyvärr är ju Atlanta Hawks ett av ligans sämsta lag, men de lyckades ändå besegra Toronto Raptors till slut. Matchen började väldigt segt. Jämfört med collegebasketen var det ingen fart alls. Men mot slutet när det blev lite spännande blev det roligare. Hela tiden är det någonting som händer i spelavbrotten också, vilket gör det skoj. Allt från att maksoten gör en volt genom en ring av eld innan han dunkar till att en kille i publiken friar till sin tjej.

Imorgon tar de CocaCola innan jag vaknar och sen kanske det blir Titanic-utställnig eller shopping innan hockeymatchen.

To be continued....

1 Comments:

Blogger carin said...

Hej Nisse!
Ser att du aktiverat dem bra, även fast dom har ju varit aktiva själv också.
Och dom var visst väldigt trötta idag när dom kom till Arlanda.
Hoppas Uffe knäppt många kort!
Hopaas vi ses snart!!
Kram Carin

tisdag, 28 november, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home