onsdag, november 22, 2006

Svenskt besök - Dag 2

Så är dag 2 i Atlanta över för de tre herrarna Kjellin. Den inleddes tydligen med ett besök på akvariet (världens största). Jag har inte varit där än, för jag tänkte att det vore ju perfekt att ta med släkten på. Det blev ju inget med då, men det är väl tur att de kan roa sig själva. Sen lät de Per beställa maten, vilket resulterade i varsin Calzone utan fyllning...

Sen hämtade de upp mig för en liten shoppingtur till North Georgia Premium Outlet. Det är en outlet med butiker från en rad olika kända märken, bl.a. Hugo Boss och Calvin Klein. Eftersom vi stannat på vägen på Guitar City, där jag köpte en egentligen alldeles för dyr mikrofon, så handlade jag inte mer än två skjortor. De andra däremot fick tag på en hel del, åtminstone Uffe och Johan. De ska till och med åka tillbaka imorgon när jag är i skolan och handla vidare.

På vägen hem var det dags för Per att beställa mat en gång till. Den här gången i drive through:n på Checkers. Med viss möda lyckades vi få allt vi beställde, och till och med utan att betala för allt. Det var ändå en av resans komiska höjdpunkter, och jag önskar vi kunde fått det på film.

Imorgon ska vi förhoppningsvis besöka CNN som har sitt högkvarter i Atlanta, och efter det käka på Sun Dial. Det är en roterande restaurang som ligger högst upp i en skyskrapa. Ska bli häftigt att se.

Fortsättning följer.....

1 Comments:

Blogger carin said...

Hej Nisse.
Hur går det för dina gäster. Blir lite orolig när du inte berättar:))
Det har varit så spännande att följa de dagar du skrivit om.
Hoppas allt är väl med er. Dom har väl inte svällt ihjäl:))
Hoppas Uffe knäpper många kort som vi får titta på till jul. Spännande att få höra om deras upplevelser och intryck från resan.
Må så gott hälsa pojkarna! Kramar Carin

fredag, 24 november, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home