måndag, november 13, 2006

Hockey, studier och träning

Det här har nog varit den lugnaste helgen sen jag kom hit. Har inte gjort nånting mer än programmerat och tränat. Såg iofs "En kvinnas doft" på TV. Var länge sen jag såg den, så jag blev lika imponerad av hur jävla bra Al Pacino är igen...

I fredags var det hockey igen. Tyvärr så spräckte ju Rangers Atlantas vinst-svit, men vi kunde ändå glädjas åt den svenska dominansen på isen. Hävelid var tillbaka igen och gjorde en poäng för Atlanta, men det var främst i Rangers som de svenska spelarna utmärkte sig. Henrik Lundqvist var grym i målet, och Mikael Nylander (Utsedd till matchens stjärnspelare nr 1) gjorde 2 mål och 1 assist. Den här matchen var mycket mer fysisk, och det kändes som att spelarna brydde sig mer. Roligare att titta då. Blev två slagsmål också, varav det första var ett riktigt ordentligt.





Nu är det inte långt kvar tills tjocka släkten kommer. Har inte haft tid att titta ut så många aktiviteter än, men jag har några på lager åtminstone. Det ska bli skoj. Tur att de är tre och kan roa varandra, för jag kommer nog inte ha tid på dagtid varje dag. Johan kan ju prata engelska i alla fall, Uffe vet jag inte. Min far däremot vet jag inte hur länge han skulle klara sig... ;-)

Veckans låt:
Van Morrison - One Irish Rover

1 Comments:

Blogger Johannes Höier Sörensen said...

Du måste ju ge din bild av vad du tycker om hockeyslagsmål. Domare som du är.

tisdag, 14 november, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home