tisdag, november 07, 2006

Thrashers - Bruins, 5-3

Så har ännu en barndomsdröm gått i uppfyllelse. Jag har sett en match i världens bästa liga. Tyvärr var det ju inte så fantastiskt som jag drömde om då, men det var skoj ändå. Har saknat hockeyn. Tyvärr spelade inte enköpingssonen Hävelid (skadad), men till min förvåning så fick Johan Hedberg (The Moose) stå. Han gjorde en bra match, men tyvärr så slutade hans kamrater att spela när det var 5 min kvar av matchen och det stod 5-1. Därför fick han släppa in två onödiga mål de sista minuterna. Inte bra för hans statistik. Atlanta var ändå bättre laget, och vi fick se en del fina mål. Kovalchuk gjorde ett hattrick också.

Domarna (4st) skötte sig väl helt ok. Många petiga utvisningar tycker jag, men det är väl så det är nuförtiden. De dömde bort ett mål för hemmalaget efter att ha ringt videodomaren, men det tog en evighet. Sånt trodde jag jänkarna var bättre på. En annan sak man kan störa sig på till förbannelse är ju reklamavbrotten mitt i perioden. Som tur är har de diverse lekar och roliga filmer i arenan då.




I morse fanns det inget varmvatten heller. Börjar fundera allvarligt på att flytta från I-House. Det är alldeles för dyrt för de små rummen vi har, och för att inte tala om köket jag delar med 23 andra. Kan ju vara fint att bo på campus, men lite promenerande gör en nog bara gott. Har pratat med Rickard som hade en lägenhet på gång inte så långt härifrån. Frågan är om jag måste böta om jag avbokar rummet nu.

1 Comments:

Blogger Johannes Höier Sörensen said...

Tjena, kul att du också har fått se lite hockey nu. ;-)

Hur gick det egentligen med möjligheterna till att vara med o dömma i någon av de mindre ligorna?

tisdag, 07 november, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home