torsdag, december 07, 2006

Svensk jul - trots allt....

Nu är det klart att jag åker hem över jul. Fattade ett hastigt (förhastat?) beslut idag och bokade biljetten. Jag som pratat i flera år om att åka bort över jul eftersom jag tycker julen mest är jobbig. Det här var ju chansen att vara borta utan att ens behöva åka någonstans. Det finns ju många sätt att se på det här och jag vet inte om jag gör rätt, men julen är väl kanske ändå en tid man ska spendera med sina nära och kära trots allt. Det hade kunnat bli en intressant resa, men den får man ju ta efter nästa termin är slut. Med sällskap dessutom. (Bra Johannes!) Jag får ta chansen att göra jul till vad den borde vara istället för vad den har blivit.

Det öppnar ju upp för nya möjligheter också. Innebandy på juldagen och en tripp till Långsele/Sollefteå i mellandagarna. Kanske det händer något kul på nyår också. I vilket fall som helst ska det bli kul att träffa massa folk när man kommer hem. Ingen nämnd ingen glömd.

Nu är det bara att gå tillbaka till hemtentan. Ska vara inne på fredag kl 15. Tiden går...

2 Comments:

Blogger carin said...

Åhh Nisse, jag tror du har tagit rätt beslut!!!Så glad många med mej blev nu:)))
Självklart vill vi även träffa dej under julhelgen!!
Klimatet är kanske bättre till våren för att göra en resa.
Kramar Carin

torsdag, 07 december, 2006  
Blogger Kjellin said...

Bra att du kommer, vi firar ju julafton i Enköping och Axel vill ju gärna träffa tomten... Ställer du upp? :-)
Annika

tisdag, 12 december, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home