måndag, november 06, 2006

Skivbolagsfest, basket och barspelning

Fick en uppfriskande start på veckan (bara kallvatten i duschen) efter en ganska lugn och skön helg. Förra veckan var riktigt tuff i skolan, så det var verkligen skönt att vara ledig ett par dagar.

I fredags var jag och tränade efter skolan (har legat lite efter med träningen eftersom jag måste plugga hela tiden), och sen kom Matt och hämtade mig. Han hade lite nya texter som vi försökte få ihop nya låtar av. Gick inte lika bra som förra gången, men ändå helt ok. Efter det åkte vi till Shuteye Record's 10 årsfest. För $10 fick man fri mat öl och vin hela kvällen, och livemusik. Bland annat spelade Sodajerk, som jag verkligen gillade. Köpte några skivor som de signerade åt mig. De berättade även att de skulle spela på Starbar på lördagen. Kvällen avslutades på en fraternity här på gatan, där vi mötte upp med Anders och Tom från huset. De hade också ett band som spelade, men inget jag gillade särskilt mycket. Vi gick hem ganska tidigt.

På Lördagen inleddes basketsäsongen med träningsmatch mot Morehouse. Inte mycket till motstånd, för Georgia Tech vann med 96-52. Även om det inte var så mycket folk (för att det var träningsmatch), så var det riktigt kul att se basket. En helt annan grej än football. I basket är det ju lite spel, och det händer saker hela tiden. Riktigt coolt när de dunkar också. Basket ska jag försöka gå på så ofta jag kan.

På kvällen sen efter träningen ville jag ju se Sodajerk igen. Ingen ville följa med först, och jag var lite tveksam till att åka ensam. Lyckades få med mig Devesh från I-House tillslut. Det var väldigt lite folk (när vi kom var det bara bandet och kanske 5 st till). Devesh ville äta, och de serverade inte mat på Starbar. Vi gick över gatan och käkade, och när vi kom tillbaka hade det kommit lite folk iaf. Kan ändå stolt säga att Sad-Eyed Cowboys genomsnittliga publiksiffra är minst det tredubbla =). De gjorde en bra spelning igen. Den här gången var de lite mer rock och lite mindre country, men det var bra ändå. Gitarristen var grym!

Ikväll blir det nog NHL-premiär för Nils. Skandal att jag inte sett en enda match än. De har ju fått en fin start på säsongen, och ikväll ska de nog kunna piska Boston också.

Börjar bli dags att välja kurser för nästa termin också. Tur att den här veckan ser lite lugnare ut, för det kommer nog bli jobbigt att få ihop det.

Veckans låt
Sodajerk - Do It Again, Daddy-O

"You don't have to drive a truck to sing country...."