måndag, januari 08, 2007

Back in the US

Så var man tillbaka i staterna igen, och idag börjar lektionerna igen. Var till Health Center imorse och tog den sista vaccinsprutan för Hepatit B. Jag var spärrad för att registrera mig till kurserna tills den var tagen.

Lyckades få en plats på säkerhetskursen som varit full hela tiden också. Riktig flax! Synd bara att Anders inte fått en plats än. Den vill vi gärna läsa ihop, men än finns det hopp. Just nu är jag registrerad på 6 kurser, men jag ska bara läsa 4. Har veckan på mig att bestämma mig.

Det var riktigt skönt att åka hem över lovet trots allt. Får tacka far för att han övertalade. Fint att träffa släkt och vänner. Kändes extra bra att träffa Louise igen. Hoppas att innebandytraditionen på juldagen kan leva vidare också, även om vi blir äldre och folk skaffar ungar o.s.v.

Nu ska jag iväg på första lektionen för i år. På det igen bara! Förhoppningsvis blir den här terminen lugnare. Vi jobbade hårt sist, men det var ju fruktansvärt skönt efteråt när vi fick lön för mödan.

Veckans låt:
ELO - Living thing

2 Comments:

Blogger carin said...

Hej Nisse!
Skönt att höra att du är tillbaka till vardagen igen. Visst var det ett ganska bra beslut du tog när du kom hem till jul. Det var så roligt att få träffa dej.Förstår att det var skoj att träffa gamla kompisar och familjen.
Lycka till med pluggandet även denna termin, glöm inte ihåg att roa dej ibland.
Må så gott kramar Carin

måndag, 08 januari, 2007  
Blogger Per said...

Det är oftast klokt att lyssna på far !!!!!! Ha det Far

tisdag, 09 januari, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home