måndag, mars 12, 2007

Bio, bandy och MJQ

Nu har varen eller kanske till och med sommaren kommit till Atlanta. Riktigt fina dagar har det varit. I veckan som gatt har vi inte gjort mycket annat an pluggat och tranat. Devesh och jag har borjat se Prison Break ocksa.

I flera manader har Marco tjatat pa att jag ska hanga med honom till MJQ pa onsdagar, for att det ar gratis intrade och battre musik. Jag har sagt att jag vill men att jag inte kunnat hela tiden (vi har ju alltid saker att gora pa torsdagar). Nu foll det sig sa att jag var ledig pa torsdagen eftersom min lektion var installd, och eftersom Anders skulle jobba med sin andra kurs hela dagen anda. Darfor beslot jag mig for att hanga med. Jag, Marco, Devesh och Ansley akte. Jag trodde att jag var for ung for att hora Brown Sugar och Suffragette City pa klubb, men icke! Synd att man inte kommer vara ledig fler torsdagar...

Hade tankt att agna torsdagen at att planera for min framtid och soka lite sommarjobb och sa. Sov ganska lange, och fick inte sarskilt mycket gjort. Fick ivag nagra mejl atminstone. Vet fortfarande inte hur jag ska gora nar jag kommer hem harifran, men det vore ju enklare om man hade nagra konkreta alternativ att valja mellan.

I fredags tog vi det lugnt och sag 300 pa bio. Vi var dar i tid, sa jag hann kaka kottbullar pa IKEA och dricka Lofbergs Lila medans vi vantade. Kandes lite som hemma igen. Filmen var riktigt dalig, sa jag kan inte rekommendera nagon att se den. Lojlig. Jag hade inte sa hoga forvantningar, men Devesh hade visat mig klipp fran den fysiska traning som skadespelarna gick igenom infor filmen. Det sag lite haftigt ut.

I lordags var det riktigt fint vader. Vi drog ihop ett gang for att spela innebandy, men inomhusrinken var upoptagen sa vi fick spela ute pa konstgraset istallet. Trots att det inte fanns nagra sarger funkade det riktigt bra. De indiska grabbarna trottnade lite efter att vi slagit dem med 5-0 (forst till 5), sa vi avslutade med fotboll. Skont att kunna spela i shorts och bar overkropp i borjan av mars. Kandes som en svensk sommardag.

Pa kvallen var det fest hos Rickard igen. Lite markligt att alla olika gangen pa forfesten gick till olika stallen, men det kanske ar battre att fok far ga till de stallen de gillar. Jag och Jana, hennes pojkvan Erich och Jessica hamnade pa MJQ iaf. Det var som vanligt. Tva ggr samma vecka kanske ar att ta i.

Pa lordag ar det Lucinda, och direkt efter det plockar Ellen och de andra upp mig och sa rullar vi soderut till Miami och solen!

Veckans lat:
Moe Bandy & Joe Stampley - Roll On Big Mama

1 Comments:

Blogger carin said...

Hej Nisse!
Låter lite häftigt att besöka Miami!! Såg ett repotage därifrån så TA DET LUGNT!!
Jag ska ta reda på mailadressen till honom vi pratade om, så kanske du kan skriva ett mail till honom.
Här hade våren kommit så skön, men idag är det ett riktigt ruskväder med snöstorm.Vi var till stugan idag för att förbereda inför påskhelgen. men innan dess hoppas vi att våren har kommit lite längre.
Kramar Carin

söndag, 18 mars, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home