tisdag, mars 06, 2007

Kristofferson, magdans och fodelsedag

Sa har det gatt en vecka till, och jag ska forsoka behalla tempot i uppdateringen. Forra veckan var ganska stressig efter att ha varit borta ett par dagar. Lyckades inte fa sarskilt mycket gjort anda tyvarr. Sa kan det ga...

I fredags var det sa dags antligen dags for mig att se den gamle legenden Kris Kristofferson. Jag och Matt gick dit, men tyvarr kom vi lite sent pa grund av trafiken och kom mitt i andra laten. Det gjorde inte mycket, eftersom han spelade en hiskelig massa latar. Han spelade inte alltid hela latarna, utan en ibland bara vers och en refrang. Men det var bara bra, for da fick man ju hora desto fler sanger. Det var bara han och gitarren, och man maste saga att den snart 71ariga mannen aldrats med vardighet. Riktigt bra var det, och han var pa gott humor och skojade en hel del med oss. Och ja Ulf, han spelade Bobby McGee - hela laten.



I lordags blev det en hel del programmering. Vi skulle gora ett spel till Nintendo DS (efterfoljaren till Gameboy). Kul, men tidskravande. Pa kvallen gick vi till Cafe Instanbul och rokte lite vattenpipa (jag var ocksa lite skeptisk forst, men det var bara tobak med appelsmak). Ett mycket trevligt stalle, och de hade en magdansare dar ocksa. Bobby fran Argentina och Peter fran Schweiz dansade lite med henne, men vi svenska blyga pojkar holl oss i skinnet.

Sondag fortsatte programmeringen, men sen blev det tartbakning till Anders som fyllde ar pa mandagen. Det tog ett par timmar att snickra ihop den, men det blev helt ok tillslut. Igar var vi pa Gordon Biersch och kakade, och jag lyckades transportera dit tartan innan vi gick dit sa att Anders inte anade nanting. Jag tror han tyckte om den. Hur jankarna gillade den vet jag inte, men det var skont att fa ata tarta som inte bestar till 110% av socker och som inte hade "icing" som de envisas med att ha pa allting. Det ar ungefar som glacyr (eller vad det heter) - sant man har att skriva pa pepparkakor med fast lite mjukare. Det blir alldeles for mycket. Eftersom det var mandag och skola idag sa blev det ganska lugnt, men jag misstanker att det blir lite mer festligare firande till helgen.

Nu ar det snart Spring Break, och vi ska ju till Miami. Bara tva veckor kvar. Ska bli sa grymt skont med lite sol och bad. Lucinda Williams pa lordagen, och sen hamtar de mig med bilen direkt efter det och sa drar vi soderut... (Har for ovrigt en biljett over till Lucinda om nan vill komma och se henne 17/3).

Veckans lat:
Kris Kristofferson - For the good times