torsdag, mars 01, 2007

Tillbaka igen

Sa var man tillbaka igen. Bade i Amerikat (efter en mycket snabb visit till Sverige) och pa bloggen igen. Ledsen om jag varit dalig pa att uppdatera pa sistone, men det kan ju bli sa ibland. Att det inte hander nat pa bloggen betyder ju inte att det inte hander nat i mitt liv - tvartom. Darfor vet jag inte riktigt var jag ska borja.

Var alltsa hemma onsdag till mandag i Sverige for att min kare bror skulle gifta sig. Det var verkligen trevligt, och sarskilt kul att traffa slakten. Blev imponerad over hur bra brudparet kampade trots feber och forkylning. Vore val trist om nat sant skulle satta stopp for allt. Hann med att traffa Petter som renoverat sin lagenhet ocksa (mycket fin!). Vi kanske skulle gatt hem lite tidigare, eller hur kande du pa lordag morgon Petter? Kom ni upp sa tidigt som du sa att ni skulle?

Det gar ju inte att komma ifran att det tar en stund att resa fram och tillbaka, sa helgen spenderades ju mesta dels pa flygplan och pa flygplatser. Aven om det ar svart att sova pa flygplan sa gick det riktigt bra. Forutom pa sista planet pa tillbakavagen. Jag hade alltsa startat 04.45 fran Enkoping, vilket ger 22.45 i USA-tid. Byter i Newark, NY och lyfter 13.55 darifran. Har alltsa rest i dryga 15 timmar, och borjar se ljuset i tunneln. De kommer och delar ut dricka, och jag bestaller en Ginger Ale och satter ner den pa min bricka, och lite trott tittar jag upp mot flygvardinnan for att tacka. Hinner inte marka att brickan ar trasig och lutar nedat. Ljudlost glider glaset ner och forpassar hela mitt glas med innehall i mitt kna. FY FAN VAD TRAKIGT! Jag far sitta hela resan pa en filt for att slippa sitta i det blota, och jag ser ut och kanner mig som om jag pissat ner mig. Precis vad jag behovde i det laget....

Vad har hant annars? Jo det ar en hel del, jag minns knappt nar jag skrev sist. Jag har iaf sjungit pa open mic har pa skolan, jag har varit med Jana och hennes kompisar pa Soderns troligen galnaste stalle, vi har haft svensk festival i I-House med melodifestivalen live fran natet, sill och knackebrod, Janssons frestelse, kottbullar, artsoppa och pannkakor (tunna svenska) med glass och hjortronsylt. Pluggat en hel del forstas, men aldrig tillrackligt. Fick ett fint besked i en kurs igar. Gick inte sa bra pa forra inlamningen (82), och jag tyckte hon var smaaktig i rattningen. Nu hade hon tydligen forstatt vad jag menade den har gangen (aven om jag trodde den var annu samre), sa jag fick 96. Tillsammans blir de ju nastan ett A, sa det kan ga i den kursen iaf.

Veckans lat:
Eldkvarn - Stockholm Noll Fem Noll Noll
(Sag inslaget med Plura, och ser verkligen fram emot nya skivan)

1 Comments:

Blogger carin said...

Hej Nisse!
Jag förstår att resan blir otroligt
jobbig med så många restimmar.
Men vår resa gick ju bara på 3,5 tim. Fantastikt att komma till Stockholm på så kort tid.
Nu har vi sportlov. I början på veckan har det varit slalom för hela slanten. Ska åka till Långsele någon dag och hjälpa till med llte grejor. Vi hörs!! Kramar Carin

tisdag, 06 mars, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home