söndag, mars 18, 2007

Lucinda Willliams och Spring break

Har kommer forsta rapporten fran Miami. Bilresan var lang, men jag sov i tva etapper sa det gick hyfsat fort anda. Jag lever iaf for er som undrar och varit oroliga.

Igar spelade Lucinda Williams har i Atlanta. Som vanligt koper jag 2 biljetter, och som vanligt tror jag alltid att det ska losa sig med att bli av med den. Som vanligt ar det ju ingen som lyssnar pa samma musik, och som vanligt blir det lite panik dagen innan.
Den har gangen fick jag tag pa Ebony samma dag. Det var lange sen jag pratade med henne sist, sa det var bara tur. Hon hade inte heller nan aning om vem Lucinda var (som alla andra jag fragade), men hon tyckte om det och det blev en lyckad kvall. Markligt nog spelade hon inte sa manga fran nya skivan, och den forsta fran nya kom som 7e eller 8e lat. Manga gamla fina bitar blev det istallet, och det var ju inget som gjorde mig besviken. Tyvarr spelade hon inte min favorit fran nya skivan, Learning How To Live, men det var bra anda.

De andra grabbarna akte till Savannah pa lordagen dar det firades St. Patrick's Day for fulla muggar (floden fargades gron t.ex.), men jag var ju kvar p.g.a. konserten. Ellen, Chloe och Cindy skulle aka idag, sa jag kunde aka med dem. Perfekt losning.

Var hemma runt 01 igar och sen upp vid 05 for avfard soderut med bilen. Det ar en resa pa ca 90 mil, sa det tog oss ungefar 10 timmar. Stannade i Gainesville och tankade, kakade och kopte ett par solglasogon som jag glomt. Glomde solskyddskramen ocksa, men den ar ju livsviktig for en albino som jag. Inhandlas snarast imorgon.

Har i princip bara kommit fram till hotellet, sa det har inte hant sa mycket. Dar vantade grabbarna redan. De korde i natt, sa nar vi kom var det redan incheckat och klart. Skriver nu medans de tar en liten tupplur. Rapporterar kanske lite mer senare i veckan. Ska bli grymt skont att fa vara ledig och fa lite sol och bad.

Veckans lat:
Lucinda Williams - Learning How To Live