fredag, mars 30, 2007

Miami, miami och Sodajerk

Sa var semestern slut, och nu ar det dags att jobba stenhart fram till 20 april da vart tavlingsbidrag ska vara inlamnat. Passar ju bra med en liten fodelsedags/"fira att skiten ar klar"-fest den 21a sen.

Ikvall har jag varit pa Sodajerks releaseparty for deras nya skiva. Fick den signerad av grabbarna i bandet, och pratade lite med trummisens fru som varit i Uddevalla pa ett utbytesar. Little Country Giants spelade ocksa, och de gillar jag nastan annu mer. Russell, latskrivaren, ar grymt talangfull och hans fru Cameron lagger sana underbara stammor. Gitarristen, Joseph, ar djavligt duktig han med. Ett band att kolla upp!

Jag kanske borde beratta lite om veckan i Miami. Det var en mycket marklig vecka pa manga olika satt. Det blaste riktigt mycket hela tiden, vilket gjorde att vadret andrades valdigt snabbt hela tiden. Vi fick anda sol mesta delen av tiden, men tidvis regnade det. Bl.a. pa torsdagen da vi akte och shoppade pa USAs storsta outlet. Dar hade min kara mor trivts som fisken i vattnet kan jag tanka mig (350 butiker). Jag handlade nagra skjortor och en nuy planbok, men framfor allt en djavulskt snygg BOSS-kavaj som ar precis en san jag letat efter lange. Anders den rackaren fick tag pa en ocksa. Den var ocksa riktigt snygg, och om han inte kopt den ar det snudd pa att jag kopt bada.

Annars var det mest sol och bad, och fest pa kvallen. Vi traffade en hel del folk och hade mycket trevligt. Bl. a. traffade jag en kille fran N.Y. som salt allt han hade och kopt en van och kort ner till Florida for att leva pa musiken. Han spelade lite har och var och sov i bilen, men hankade sig fram. Fick mig att tanka efter lite....

Har haft en telefonintervju med ett foretag har i Atlanta ocksa. Det gallde ett sommarjobb. Svart att saga hur det gick, men aven om det inte kandes superbra sa gick det inte daligt heller. Aterstar helt enkelt att se. Hoppet finns fortfarande. Annars finns det ju en del andra jobb vi tankte soka har. Skulle vi vinna tavlingen sa har vi ju jobb garanterat.

Tavlingen ja, det verkar som att det gar battre an vi trott. Fler och fler lag verkar hoppa av, och eftersom ena killen i vart lag inte gor nanting annat i princip (plus att han ar djavligt duktig) sa har vi ett litet forsprang pa de som fortfarande tavlar. Man ska inte ta ut nagra segrar i forskott, men det ser mycket ljusare ut nu an det gjorde fran borjan. *knack knack*

Gar som sagt in i en riktigt intensiv period nu, men forhoppningsvis far vi lon for modan i slutandan. Bara att bita ihop...


Veckans lat:
Little Country Giants - Gone For a While (Faded Love)

2 Comments:

Blogger Johannes Höier Sörensen said...

Lycka till!

fredag, 30 mars, 2007  
Blogger carin said...

Hej Nisse!
Det är bara att önska lycka till med tävlingen!!
Men hoppas du kan fira både födelsedagen och vinsten i glädjens tecken!!
Kom alltid ihåg: Gå aldrig till flaskan med din sorg, utan till glaset med din glädje. (Lite moralpredikan från faster).
Förstår att det var en upplevelse även i Maimi.
Ja, tiden går fort nu, snart är dina studier färdiga och du har ett fantastiskt år bakom dej. Då måste du väl komma hem till Sverige och ta igen dej ett tag eller hur?
Kramar Carin GLAD PÅSK !!

söndag, 01 april, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home