lördag, april 28, 2007

Det borjar dra ihop sig...

Sa var den tyngsta perioden over. Sista veckan har varit helt sjuk. Suttit med projekt och grejer fran 09 till 01-02 varje dag. Nu ar iaf 3 av 4 kurser klara. Har bara en tenta och ett projekt kvar att redovisa. Sa skont!

Igar presenterade vi vart tavlingsbidrag for juryn. Det gick verkligen bra, och de var imponerade av vad vi presterat. De var alla fran hogre ledningen fran olika IT foretag som pumpat in pengar i det har, och det visar ju att tavlingen betyder nat nar sa manga "hojdare" tar sig tid att komma. En av gubbarna som var fran Siemens kom ut direkt och sa att han vill visa det for sin chef och fragade vad vi hade for planer for sommaren. "You guys blew my mind", var hans kommentar. Vi far ju inte veta forran pa tisdag, men vi fick kanslan att det kan ga vagen. Pa deras reaktioner verkade det ju som att vi var battre an dem de sett dagen innan, och tidigare samma dag. Spannande!

Forra helgen var det ju min fodelsedag, och jag vill tacka alla for gratulationerna! Har firades fodelsedagen med att stada rummet och toaletten grundligt. Sen hade grabbarna fixat treratters med avokado-halva med nan god fyllning, kottbullar med brunsas och lingonsylt och sen daimtarta. Sen drog vi till Shuteye Records dar vi hade det grymt trevligt! De hade livemusik, fri ol och vin, snacks, gratis skivor och biljardbord och trevligt folk. Perfekt forfest! Karl-Magnus gick ivrigt och hamtade av det fria vinet, och sen tog han over stallet! Dansade och regerade. Han fragade chefen for skivbolaget om de kunde be bandet att spela Happy Birthday for mig, men han sa att det kunde de inte. Da gick han upp pa scenen och fragade sjalv mellan tva latar. De spelade garna, och det blev allsang i lokalen! Rorande. Tom som ar 19 lyckades ragga upp en 35-arig engelsklarare ocksa. Sen drog vi till MJQ, men da kandes det nastan som att festen var slut redan. Hade lika garna kunnat akt hem.

Har haft valdigt svart att bestamma mig for om jag ska stanna eller om jag ska aka hem den har veckan. Fick tva jobberbjudanden, och sen ringde de om en intervju nasta vecka ocksa. Det ena jobbet var har pa skolan, och det andra var pa samma stalle som Anders. Jag tackade nej till det med Anders och jag kommer tacka nej till det har ocksa. Har insett att det har ar troligen mitt sista sommarlov i livet, och efter det har arets urladdning ar det nog det mest valbehovliga ocksa. Om vi far nagra fina erbjudanden i och med tavlingen ska jag forsoka forhandla till mig jobb i host istallet.

Nu ska jag rycka upp mig. Har varit seg hela dagen efter att vi var ut pa Fever igar. Jana och hennes kompis Alison tog med oss pa efterfest i deras "studio" for industriell design. Intressant att se hur de jobbar. Det ar som att ha slojd ungefar. Onskar ibland att jag ocksa valt en lite mer kreativ inriktning...

Veckans lat:
Dusty Springfield - Breakfast in bed