torsdag, april 19, 2007

Inspelning

Rubriken igar var val kanske lite missledande, men det jag fran borjan tankt ta upp och som jag glomde namna var att jag i sondags spelat in en ny lat. Enkopings kommun och Studieframjandet ger ju ut en skiva med lokala enkopingsband varje ar. Mycket bra initiativ tycker jag, och jag har haft latar med pa de senaste tre skivorna. De saljer i kanske 500 ex, och varje ar kommer en check pa 122.50 eller nat i den stilen. Man ar ju ingen Per Gessle, men det kanns ju ratt bra att fa inkomster pa musik!

Nu ar det iaf dags att lamna in bidragen till arets upplaga, och Erich (Janas kille) hjalpte mig i sondags med att spela in den. Har varit lite dalig pa nyskrivandet, sa jag fick plocka fram en lat ur byraladan fran i somras. Vi haller fortfarande pa att mixa det hela, men jag ska lagga upp ett smakprov nar det ar fardigt.

For er som vill se mig spela den live kan kanske fa gora det pa Orsafestivalen den 15-16 juni. Det beror ju lite pa hur min framtid utvecklar sig, men ar jag i Sverige kommer jag vara dar. Det kan kanske till och med bli med Sad-Eyed Cowboys, men det ar nagot vi jobbar pa fortfarande. Det hade iaf varit djavulskt kul att spela med de grabbarna igen!

Veckans lat:
Bob Dylan - You Belong To Me
(Gammal fin bit som jag tror Patsy Cline gjorde forst. Kommer fran soundtracket till Natural Born Killers)

2 Comments:

Blogger carin said...

Hej Misse och ett stort grattis på födelsedagen!!
Hur gick tävlingen???
Förstår att det börjar känns nu när året i Atlanta börjar gå mot sitt slut. Alla upplevelser och alla vänner du fått där.
Hoppas mailen kom fram med mailadressen.
Vi hörs !! Kram Carin

lördag, 21 april, 2007  
Blogger carin said...

Nisse ska det vara och inte Misse:))

måndag, 23 april, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home