onsdag, april 11, 2007

Sa har jag antligen hittat lite tid att uppdatera bloggen igen. Senaste tiden har i stort sett all vaken tid gatt at till studier. Det positiva ar att nu borjar man se lite ljus i tunneln, och att det till slut inte ar sa mycket kvar. Nagot som jag har lite blandade kanslor for. Klart att man vill fa slut pa alla javla projekt och inlamningar, men det betyder ju ocksa att det ar dags att aka hem - vilket jag kanske inte riktigt vill an...

Vi far val se hur det blir med det dar. Har ju som sagt sokt en del jobb, och kanske tavlingen ger annu ett alternativ. Det blir val nagot man far ta stallning till da. Forst far man val se till klara av allt som ska goras.

Det ser ganska bra ut i tavlingen just nu. Det ar bara 10 dagar kvar, och vi ar fortfarande de enda som fatt nagot att fungera i labbet. Vi har i stort sett implementerat det mesta vi tankt oss, och det fungerar riktigt fint. Sen ar det ju en hel del dokumentation att gora ocksa, men vi har kommit en bra bit pa vagen dar ocksa. Vi vet ju inte sa mycket om konkurrenssituationen, men det borde ju vara en fordel att ha nanting som rullar. Det ar ju iofs bara en bit av det hela. Skulle nat annat lag ha en grym ide, en hapnadsvackande business model och lyckas riktigt bra med presentationen ar det klart att de kan sla oss. Det borde ju anda betyda nagot att man kan omsatta sina visioner i praktiken, men det ar ju bara min asikt.

Vad hander annars? Inte mycket, for vi pluggar ju hela helgerna ocksa nufortiden. I lordags var det anda lite festligheter pa kvallen. Anders var i Augusta med sin flicka och kollade pa Masters i golf, och Rickard var i NY med sina kompisar fran Sverige. Darfor blev det jag som fick representera Sverige nar Karl-Magnus 24-arsdag skulle firas. Det blev svensk sill, brannvinsost och snaps som jag ordnat dagen till ara, och sen chokladtarta som K-Mag sjalv bakat. Festligt varre! Sillen och osten inhandlades pa IKEA och snapsen hade jag med fran Sverige. Jana kom och firade ocksa, och sen gick vi till CosmoLava och dansade. En mycket trevlig kvall. Jana har forresten sokt jobb i Sverige, och flyttar kanske till Lund i host. Det vore ju verkligen roligt. Hon vill garna jobba i Sverige, men har tydligen samma problem med visum som vi har har i USA. Vi har pratat om ett skenaktenskap bara for att losa varandras problem =).


Lampligt nog (nar alla har som mest att gora) har I-House Olympics borjat den har veckan ocksa. Vi ar indelade i tva lag, och sen ska det tavlas i allt mojligt. Kul ide, men vi far val se hur mycket man hinner vara med pa. Igar var det dart och schack. Jag var med i darten, men blev snopligt slagen av Gopi i sista omgangen. Vart lag fick anda basta resultatet. Idag var det pingis och poker, och det ar nar Anders spelar poker jag har tid att skriva har.




Lagger upp lite bilder fran Miami ocksa, aven om det var ett tag sen. Far val se nar jag hinner skriva nasta gang. Kul att se att min gudson Axel okat tempot i uppdateringen nu nar jag tappat, sa jag rekommenderar att lasa dar salange...

Veckans lat:
The Band - It Makes No Difference