måndag, juni 11, 2007

Avslutning, Farval, Tack och Adjo

Sa har jag landat i Sverige efter ett fantastiskt ar i Atlanta. Jag har jobbat hart, haft mycket skoj, sett mycket, traffat manga intressanta manniskor, lart mig mycket (bade om mig sjalv och i skolan). Aven om det ar fantastiskt att komma hem till det har underbara vadret och traffa alla, sa ar det lite sorgligt att det ar over ocksa. Mn jag angrar inte att jag valde att vara ledig i sommar. Speciellt om det har vadret haller i sig.

Jag vet att jag inte skrivit pa lange, men jag har varit pa resande fot och bara haft sporadisk internetuppkoppling. Kanske skulle beratta lite om resan. Johannes som gar i min klass i Lund och som varit pa utbyte i Kanada kom forbi Atlanta och tog med sig Magnus. Vi firade lite att tentorna var over i Atlanta innan vi tog taget vasterut. Tagen ar valdigt bekvama i USA, men de tar laaaang tid.

New Orleans var forsta stoppet, och dar var vi i tva dagar. Ruffigt, skitigt och fattigt. Antar att vi gick till fel stallen, men Bourbon Street var bara en besvikelse. Som en bargata i Grekland fast varre.

Austin var nasta stopp, och jag blev foralskad direkt. Bara trevliga manniskor, bra vader, rent och snyggt, haftiga affarer pa South Congress och bra uteliv. Ska jag flytta till USA blir det Austin. Tyvarr kunde vi bara stanna i en natt, men jag aker tillbaka. Det ar bestamt.

Sen gav vi oss ut pa monsterresan till San Francisco. 40 timmar pa tag till LA och sen 5 timmar pa stationen dar innan nasta 12 timmars pass med tag/buss till SF. Jag trodde Kalifornien skulle vara varmt, men det var kallt som fan. Gick mest och fros och sen var man ju lite less efter den langa resan. Vi sag anda Alcatraz och Ashbury/Haight och korde over Golden Gate. Tror anda att det finns mycket mer av San Francisco att se som vi missade. Det galler ju alla vara resmal, men vi borde gjort mer research innan. Det ar sa skont nar man har nan "infoding" som kan visa vart man ska ga.

Sen tog vi oss ner till Los Angeles. Lite varmare, men fortfarande ingen tokvarme. Sag Universal Studios. Matt som jag brukade spela gitarr med i Atlanta har flyttat dit, sa han korde oss runt lite och visade. Eftersom det var slutet av resan (iaf for Johannes och Magnus) var det ganska lugnt. Skont det med. Hollywood ar ju ganska haftigt. Man kanner ju igen sig fran filmerna.

De flog hem och jag flog till Nashville. Tre dagar i Music City var ju fantastiskt. Gick till Ryman Auditorium och Country Music Hall of Fame Museum, men den mesta tiden spenderade jag pa Broadway. Dar ar det fullt av barer pa bada sidor av gatan med live musik med bra band som bara spelar for dricks dygnet runt. Inget intrade nagonstans. Fantastiskt! Jag gick fran bar till bar och bara njot av musiken.

Sen akte jag till Atlanta och hamtade alla mina prylar som jag skulle ha med hem (fattar inte vad jag fatt allt ifran). Bodde hos Anders och Jana ett tag innan jag och Anders akte till New York. Vi bodde nog i varldens minsta hotell, med "celler" mindre an dem i Alcatraz. Inga riktiga vaggar heller, sa man horde ju varje andetag hos grannarna. Det var iaf billigt och lag riktigt bra till - East Village pa Manhattan. Forsta kvallen letade vi mest efter nagonstans att se matchen (Danmark-Sverige), och dar traffade vi sen en galen asiatisk operasangerska med Sverige-troja. Hon hade foljt Sverige sen VM 94. Sen gick vi runt och forsokte se allt. Sa stor stad, och sa mycket att se. Behover mer tid, mer reserach, mer plats i vaskorna sa jag kunnat shoppa lite. Pa sondagkvallen tankte vi ga pa konsert och se delar av ett band jag sett i Atlanta. Det visade sig vara en brollopsfest istallet. Sa vi gjorde en Wedding Crashers, och det blev en galen kvall. Forlat Anders, men jag hade riktigt skoj.

Sa nu ar man hemma igen, och till er som undrar vad som hander nu maste jag saga att jag inte ens vet sjalv. Det finns ju tusen alternativ. Tanker inte jobba nat i sommar, och om jag ska gora nan nytta blir det tidigast i host. Kanske far vi ett fint erbjudande fran NokiaSiemens, kanske borjar man exjobba, kanske tar jag det bara lugnt och laser nat annat medans jag funderar. Det visar sig iaf.

Tack alla som foljt bloggen och orkat lasa. Har last i svenska tidningar att det ar lite trendigt att avsluta sina bloggar (Plura, Virtanen, osv). Jag hakar pa trenden men av en helt annan anledning, det kanns som ett naturligt avslut nu nar jag ar hemma. Det blir inte mer nu.

Ha en fin sommar!

Veckans lat:
Mooney Suzuki - First comes love