fredag, september 22, 2006

Homeworks, homeworks...

Den här veckan har det varit väldigt mycket att göra i skolan. Åtminstone jämfört med hur det varit, och hur mycket man gör i Sverige. Vi har framför allt brottats med en inlämningsuppgift i User Interface Software. Vi håller på med ett digitalt anteckningsblock. Man ska kunna skriva text och rita med musen. Den skulle vara inne igår vid midnatt, och jag skickade in 23.48 (inte helt nöjd). Vi fick tillbaka förra inlämningsuppgiften igår också (99 av 100. Excellent!), det var skönt.
Eftersom det var amerikansk fotboll igår (GA Tech - Virginia: 24-7) så var en lektion inställd. Det var tur, för då blev en läxa flyttad till tisdag istället. Så nu har jag två till måndag och en till tisdag kvar.

Det innebär att helgen inte blir lika rolig som planerat. Vi ska på forsränning på lördag morgon (samling 08.15), och det tar hela dagen. Vilket bara ger idag och söndag för studier. Jag som ville se Tom Petty med The Strokes som förband ikväll. Ingen som vill följa med dock... Ska fråga Kim (min hyresgäst Leilas kompis). Alternativet är Eurovision night i I-House. Vince har klippt ihop Semifinalen och finalen av årets Eurovisions song contest, och tagit bort de löjliga filmerna mellan varje låt. Intressant för de amerikanska studenterna att se hur det går till hos oss...

1 Comments:

Blogger Johannes Höier Sörensen said...

Jag hade lätt hängt med på koncerten. Tråkigt att du missar den.

lördag, 23 september, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home