onsdag, oktober 25, 2006

Chicago

Så är jag tillbaka i Atlanta igen efter en mycket trevlig helg i Chicago. Såg ju ut ett tag som att jag skulle få spendera helgen ensam, men som tur var så löste det sig bra med Isabel som stod ut med mig hela helgen och tog med mig på aktiviteter. Jag fick sova i hennes "familjs" jättefina hus, och fick till och med eget rum med eget badrum. Lyxigt!

Eftersom jag pluggat i stort sett all vaken tid hela veckan innan jag åkte så hade jag inte haft så mycket tid att kolla upp vad man borde se. Hon visade mig ändå de viktigaste sakerna. Det enda jag tänkt på innan jag åkte var museet i Chess records legendariska studio på 2120 South Michigan Avenue. Tyvärr var det stängt på söndagen när vi var dit, men jag fick se det utifrån åtminstone. Sears Tower hade ju också varit häftigt, men vi åkte upp i baren i John Hancock Center istället. Inte lika högt, men häftigt att kunna ta en whisky på 96e våningen...




Hann med lite shopping också. Köpte till exempel en ny jacka, som ni ser på bilden utanför studion. Vad tycks? Risken är att den inte är tillräckligt varm. Den räckte precis för de isande Chicago-vindarna, men förhoppningsvis blir det inte lika kallt här i Atlanta. Hösten har ändå kommit på riktigt nu. Är nog nästan kallare här än i Sverige, men å andra sidan är det sån fin höst med klarblå himmel och sol. Inte regnet och rusket och blåsten som det är i Lund.

Vill passa på att gratulera Tobbe och Karin som fick en dotter. Välkommen till världen Tea! Synd att man inte får se henne, men det kanske blir en blogg? ;-)

Ska försöka ta igen lite träning nu som det slarvats med den senaste veckan. Inte bra...

Veckans låt:
Chuck Berry - School Day (Ring Ring Goes The Bell)