måndag, oktober 09, 2006

Flygvapenfest, EM-kval och musikfestival

Under veckan som gått har David från Sverige varit här och hälsat på Anders. Det har varit kul, för det har inneburit att vi hittat på saker hela tiden. Jag har inte varit med på allt, men en hel del. Bland annat var de på hockey i torsdags som jag missade för att jag var tvungen att göra klart en läxa. Anders hade ju varit smart och gjort den innan David kom. Förra helgen raggade iaf David upp en amerikanska som gått här på GA Tech och bodde i I-House förra året. Hon jobbar för flygvapnet, och nu i fredags tog hon med oss på en flygvapenfest. Vi hade inte höga förhoppningar. Väntade oss mest militärkillar, men det var trevliga flickor där också...

På lördagmorgon/eftermiddag bjöd familjen som köpt namnet på vår byggnad (för $250 000) på grillning innan am.fotbollsmatchen. Det var fint väder och gott med lite burgare. Vi såg en 30-40 min av matchen, som Georgia Tech vann, innan vi åkte till en pub för att se Sverige - Spanien. Matchen spelades kl 14, men den skulle eftersändas 17. Tydligen ändrade tv-bolaget schemat i sista stund, för när vi kom dit var det Turkiet-Ungern istället. Synd att vi missade matchen när de vann. Hörde att ESK är klara för Superettan också. Härligt! Det är ju där de hör hemma.

Den här veckan har det varit musikfestival här i Atlanta och ca 300 band har spelat på olika ställen ons-lör. Jag lyckades lura med Talha och Toni på Red Light Café där de hade lite americana/country rock. Det kanske inte var deras favoritmusik, men jag tyckte det var riktigt bra. Vi såg Hooverville, The Rosemont Family Reunion och Little Country Giants. Rosemont var riktigt bra, och jag vet en speciell tjej i Lund som jag tror verkligen skulle tycka om dem. På festivalens hemsida kan man få ett smakprov (Kolla på T som i The Rosemont Family Reunion).

Idag var jag tillbaka till shoppingcentret för att byta mina fina skor. De var lite för små, så jag fick en storlek större. Köpte inget annat, men jag såg en riktigt fin skinnjacka. Den var alldeles för dyr, så det blev ingen affär där...

Till sist vill jag tacka er som uppmärksammat min namnsdag för gratulationerna, och samtidigt lugna dem som oroat sig för min tumme med att tala om att den är i stort sett återställd. Så fort jag fick glasbiten bortplockad så läkte den på ett par dagar. Det är värre med munsåret. Det är ju inte farligt eller gör ont, men det är ju äckligt. Tabletter hjälper ingenting. Om det inte försvinner inom ett par dagar måste jag köpa salva.

Veckans låt:
The Rosemont Family Reunion - Olive