onsdag, oktober 18, 2006

Fall break - Scandinavian fest, gitarr-jam och plugg

Så var höslovet slut. Ganska löjligt att de gör så stor grej av att få två dagar ledigt (mån och tis). I Sverige kan man ju lätt ta två dagar ledigt när man vill om man känner att man behöver det =). Här funkar det ju inte riktigt så. Det är grejer att göra hela tiden, och det gjorde att vi fick sitta i stort sett hela måndagen (14-01) och tisdagen (10-23) med våra projekt som skulle vara klara idag.

Anders och många av de andra internationella studenterna åkte buss till Washington DC över helgen, men jag och Karl-Magnus (K-Mag som han kallas här) var kvar. På fredagen tog vi det lugnt, men på lördagen var det Scandinavian festival på ett annat universitet här i stan. Jag, Vince, Alex och Joi åkte dit. Årets tema var en fotbollsturnering alla länder emellan. Bredvid planen sålde de typisk mat och snacks från de skandinaviska länderna. Som Vince påpekade så tillhör ju inte Finland skandinavien, men de fick vara med ändå. Sverige slog Norge med 7-2 i semin, men förlorade snöpligt på straffar mot Danmark i finalen efter att kontrollerat i stort sett hela matchen. Efter det åkte vi för att äta på Food Courten på ett Shopping Mall. Det slutade med en ganska lång shoppingtur, och vi åkte inte hem förrän de stängde.

När jag kom hem så ringde Matt som jag träffade på Stephanies födelsedagsfest och frågade om vi skulle spela lite gitarr som vi snackat om. Han är en riktigt trevlig kille, och har en hel del textidéer. Jag hjälpte honom med musiken och det blev riktigt bra. Vi fick ihop till tre nya låtar. Riktigt roligt att hitta någon att spela med igen. Har saknat det väldigt mycket. Han kände tydligen flera trummisar också, och dessutom kunde vi repa på hans fraternitys vind. Kan nog bli ett helt band av det. Har ju inte spelat i rockband på väldigt länge. Skoj!

I helgen ska jag ju åka till Chicago (anledningen till att jag inte följde med till Washington DC). Det hade tydligen blivit några små komplikationer hos dem jag skulle hälsa på, men biljetten är ju bokad så jag kommer att åka ändå. Kommer nog bli en upplevelse. Vi får ju en hemtenta idag som ska vara inne på fredagmorgon då jag åker. Kommer väl jobba dag och natt med den, men då blir väl resan en fin belöning efteråt. Så det är väl vad jag ser fram emot just nu.

Annars är man ju lite nyfiken på hur det går för Tobbe och Karin som ska få barn i dagarna. Tydligen har underbarnet gått några dagar över tiden. Jag vill i alla fall önska er lycka till! Stort, mycket stort...

Veckans låt:
Patty Griffin - Tomorrow Night

(Extra cred till den som kan hjälpa mig att tala om vem som skrivit låten. Dylan har ju gjort en rätt bra version också, men han har ju inte heller skrivit den.)

1 Comments:

Blogger Kjellin said...

hittade detta:

"Tomorrow Night" (Sam Coslow & Will Grosz)

"Dylan also covered songs that weren't authentically traditional, such as "Tomorrow Night" (best known for Lonnie Johnson's hit version in 1947) and Stephen Foster's "Hard Times.""

http://en.wikipedia.org/wiki/Good_as_I_Been_to_You

torsdag, 19 oktober, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home