måndag, oktober 02, 2006

Svensk grillning

Så var det oktober, och ännu en vecka har gått. Går det inte fruktansvärt fort? I fredags var jag på den teatern jag pratade om. Måste tyvärr säga att jag blev lite besviken. Man får väl ha i åtanke att det här är studenter på en teknisk högskola, och inga skådespelare, men ändå... Adam i vårt hus gjorde ändå ett hyfsat jobb, och så var det en tjej som var helt ok. Annars var det väldigt amatörmässigt, både manus och skådespeleriet. Jag skäms ju när jag säger att jag inte sett nåt spex i Lund än, men jag vägrar att tro nåt annat än att de skulle vara bättre.

Efter teatern gick vi på Loca Luna igen. Det var skoj, men inte lika bra som förra gången. Inte lika mycket folk den här gången.

På lördagen åkte vi till Lennox shopping mall, och handlade lite. Karl-Magnus stannade på samma avdelning på Macy's i 4 timmar. Helt otroligt... Jag och Talha hann se oss om lite i alla fall, men det var helt galet stort. Känns som om man skulle behöva en vecka för att gå igenom hela. Det här var lite mer exklusivt och lite dyrare än det andra stället vi var på för några veckor sen. Jag fick tag på ett par jeans och ett par skor.

Efter det skyndade vi oss hem för att gå på Rickards (en annan svensk) grillfest. Vi har fått kontakt med två andra svenska tjejer (en au-pair och en som pluggar på Kennesaw State som ligger en halvtimme härifrån) som också kom till festen. Så det var en hel del svenskar och ännu fler fransmän/fransyskor. Mycket trevligt, och gott med grillat. Efter det gick vi på en fraternity. Det visade sig att presidenten där, Charlie, var född i Sverige och hade svenska föräldrar. Vi pratade lite svenska med honom, och han var ganska duktig även om han pratade lite konstigt.



På tisdag ska vi ha möte med bokklubben och diskutera "Our man in Havana" över lite mat på det kubanska cafét Papi's, så jag måste gå och läsa ut den nu. Har ca 70 sidor kvar.

Veckans låt:
Tom Waits - The Heart Of Saturday Night