måndag, oktober 30, 2006

Halloweenfester och tripp till Norra Georgia

Så är ännu em vecka över, och jag fattar inte hur det kan gå så fort. Hade en presentation med min grupp i Network Management i tisdags, och det gick bra. Vi håller på med ett projekt om Intrusion Detection. Blir nog bra tillslut.

Även om Halloween inte är förrän på tisdag var det Halloween-fest både i fredags och lördags. Hittade en kostym på Army Surplus i sista stund, men jag var rätt nöjd med den ändå. Ni kan ju se på bilderna. Blev ganska sent på fredagen så jag tog det lugnt på lördagen. Drog ändå på mig kostymen igen, men gick hem före 01.


För imorse skulle vi samlas 08.30 för att åka med utbytesstudenterna på en tripp till North Georgia. Första stoppet var i Dahlonega, där Amerikas första guldrusch ägde rum 1828. De hade ett museum i det gamla rådhuset där de visade film och lite annat smått och gott.

Nästa stopp var på Burt's Pumpkin Farm. Dit åker de amerikanska familjerna för att köpa halloween-skräp i alla möjliga former, men framför allt pumpor.



Sista anhalten var ett museum över en gammal boplats för Etowah-indianer. Det var inte så mycket att se mer än några gamla gravhögar, vilka påminde mig ganska mycket om de i Gamla Uppsala. De svenska är ca 500 år äldre, men ganska intressant att folk på så skilda håll kan komma på samma saker. Det är ju inga små projekt precis, att bygga såna högar. Turen avslutades med en film om indianernas historia. Fruktansvärt hur den vite mannen behandlat dem.

Imorgon börjar ännu en vecka med studier. Två läxor som ska in onsdag och torsdag. Jag som hade tänkt gå på hockey på onsdag. Får väl se hur det blir med det. Thrashers har ju fått en ganska fin start på säsongen, och jag har inte sett en enda match än.

Veckans låt:
Merle Haggard - Chicago Wind
(Var egentligen förra veckans låt, men den har fastnat i huvudet...)